Stolico nadchodzimy!

W czwartkowy poranek, a może ściślej mówiąc, skoro świt, pełni budzącego się w nas entuzjazmu, wyruszyliśmy na wycieczkę do stolicy. Kilkugodzinna podróż przebiegła nam na lekkim dosypianiu, rozmowach czy słuchaniu muzyki.

Po dotarciu na miejsce i spotkaniu z przewodnikiem, rozpoczęliśmy zwiedzanie. Udaliśmy się do Królewskich Łazienek (jeden z najpiękniejszych, a może nawet najpiękniejszy, kompleks ogrodowo – pałacowy całej Polski, dawna letnia rezydencja Stanisława Augusta Poniatowskiego), które odkrywaliśmy nietypowo, płynąc łódkami. Obejrzeliśmy też na żywo, znany ze zdjęć, słynny pomnik Fryderyka Chopina.

Dla miłośników sportów nie lada gratką była możliwość obejrzenia Stadionu Narodowego, który wywarł na nas duże wrażenie. Następnie udaliśmy się do znajdujące się niedaleko Centrum Nauki Kopernik, w którym spędziliśmy kilka godzi: badając, oglądając i eksperymentując na własną rękę.

Po takich atrakcjach udaliśmy się na obiad, który zjedliśmy w pobliżu Starego Miasta i udaliśmy się na nocleg do podwarszawskich Lasek.

Rankiem następnego dnia, po pysznym śniadaniu i przejeździe metrem, dotarliśmy w pobliże Starówki, która niemal w całości została odbudowana po wojennych zniszczeniach. Podziwialiśmy kolorowe kamieniczki, Zamek Królewski (w pełni odbudowany, bo po upadku Powstania Warszawskiego został wysadzony w powietrze), a także stojącą na Placu Zamkowym kolumnę Zygmunta III Wazy – króla, który przeniósł stolicę Polski z Krakowa do Warszawy. Przeszliśmy na pobliski Plac Piłsudzkiego i odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza. Odwiedziliśmy kilka kościołów zasługujących na szczególną uwagę: Katedrę świętego Jana (odbudowaną po wojnie), Kościół Franciszkanów, którego wnętrze niemal nietknięte przetrwało zawieruchę wojenną, Kościół Kapucynów, gdzie znajduje się sarkofag z sercem Jana III Sobieskiego oraz Kościół Świętego Krzyża, której wnętrze kryje urny z sercem Fryderyka Chopina oraz Władysława Reymonta. Jeszcze długo można by było wymieniać  to co udało nam się zwiedzić, dlatego zachęcamy serdecznie aby udać się do stolicy i zobaczyć to na własne oczy.

Na naszą szczególna reklamę zasługuje Muzeum Powstania Warszawskiego bardzo ciekawe, ”wielopokoleniowe” i nowoczesne muzeum (ekspozycje oprócz tradycyjnych zdjęć, przedmiotów, broni,  pamiątek historycznych po dawnych mieszkańcach Warszawy opatrzone są również w elementy świetlne, dźwiękowe, filmowe itp.). Otwarte zostało w 60 rocznicę wybuchu powstania w zaadaptowanym specjalnie do tego celu zabytkowym XIX wiecznym budynku Elektrowni Tramwajów Miejskich. To pamiątka i hołd oddany wszystkim, którzy walczyki i oddali życie w obronie Stolicy i całej Polski.

Pełni wrażeń, zadowoleni i lekko zmęczeni wróciliśmy do Słotwiny.